נחל, מעיין וטיול בנוף מרהיב

לטיול הזה, שכולל חורבות כפר סורי ומעיין והליכה בנחל עם צמחייה קסומה ונוף מרהיב ומפעים – אין צורך אפילו לקחת את הרכב. תחילת המסלול נמצא במרחק של כחצי ק"מ מאתנחתא באפיק, שזה אומר כחמש דקות הליכה נינוחה לכל המשפחה. אז, בואו נתחיל!

חורבות פיק
החורבות שתפגשו מיד בסמוך לכביש הן חורבות הכפר הסורי פיק. זהו כפר ששכן כאן עד מלחמת ששת הימים, אולם הוא נבנה על חורבותיו של יישוב יהודי עתיק הרבה יותר, ושמו אפקה. השם של קיבוץ אפיק ניתן לו בהקשר של אותו יישוב יהודי, שהתקיים פה מאז המאה השמינית לספירה.

הדרך לעין פיק
מחורבות פיק ממשיך שביל בירידה תלולה יחסית אל עין פיק. השביל מתפתל בינות סבך של שיחי פטל ועצי תאנה, ועל אף שהירידה תלולה – כל מי שיורד/ת בה – זוכה. שכן, הנוף הנשקף לאורך הירידה מחורבות פיק ועד עין פיק – הוא נוף מרהיב ביופיו. מכאן תראו בברור את תכול הכנרת וההרים הסובבים אותה, וגם את דרום רמת הגולן, על הריה ויישוביה היפים.

עין פיק
עין פיק הוא מעיין שכשוך המשרה רוגע על כל אחד ואחת. בינות עצי תאנה, שפריים בשל ועסיסי לקראת סוף הקיץ, ישנה בריכה קטנה ונעימה עם מים מרעננים וצלולים. המים מגיעים לבריכה ממספר נביעות, וכדאי לבקר גם במערה קטנה בצוק הבזלת שגם בתוכה מבעבעים מים טובים. מסביב לבריכות הקטנות, שיוצרות מפלים קטנים – ישנם ספסלים, הנחים בין עצי זית, שקד ורימון, צבר ואזדרכת – והופכים את השהות במעיין למושלמת.

נחל עין גב
מעין פיק נרד בשביל העובר ליד אלה טלנטית ענקית, ונמשיך עם נחל עין גב, כשכל העת הנוף המרהיב מלווה את ההליכה שלנו. המסלול מתעגל בשלב מסוים בחזרה אל חורבות פיק, ומשם אפשר להמשיך לצעוד בנחת, רגועים ושלווים עד אתנחתא באפיק.